Saturday, 18 February 2012

blabla....




 sometimes i just wondering.
tulih belog utk orang baca atau utk meluahkan perasaan ?
personally , i choose both. haha..
but rasanya xdak laa terluah sgt perasaan tuh.
skg dh rasa cm xdak perasaan. mcm mana nak luahkan? huhu...
actly ada, but it is awesome when being heartless, i mean buat tataw ja dengan katakata orang,
nama pun manusia an ? klu buaya kot laa bole kasi ikat itu mulut,
cuba untuk menD.I.Ykan diri, itu lebih baek dari mengharap plus mengikut kata orang..
saya ada hak atas diri sendiri, so tadak sapa bole kata TIDAK atas benda yg cuba saya buat,
except my parents n family laa kan....

sometimes terpikir jugak, orang suka tak dgn kita.
tingkah laku kita, cara percakapan kita. 
but now i realise ,,
manusia tak penah puas dengan apaapa pun
including me,  HAHA. .
kita x bole nak mengembirakan hati suma orang. termasuk orang yang rapat dgn kita
cara paling mudah utk menghindarnya adalah dengan buat derk. haha
teramat mudah oke. buat apa yang kita suka. buat apa nak kisah dgn orang lain??
janji hati kita gembira cukup laa, sampai bila nak gembirakan org lain kalau diri sendiri terseksa??
sayang diri anda sebelum anda menyayangi org lain
islam sendiri pun x bagi kita menyakiti diri sendiri.
thats why dosa besar kepada orangorang yg membunuh diri kan?

setiap saat yang berlalu  bermaksud umur kita dah bertambah.
akal digunakan utk memperbetulkan diri sendiri plus memikirkan perkara yang pernah atau bakal terjadi
bukan memikirkan perkara yang sia-sia . perkara yang tiada kena mngena dgn hidup kita.
setiap manusia ada tanggungjawab masingmasing. take it as ur responsibility.



#nonesense talk di hening malam ! tataw na tulih pa dah ! #

:)

p/s : sory jika ada sebarang typo error ! menaip di dalam gelap plus mata semakin susah dibuka !(gntok dh cheq oit !) haha..





hugsss n kisses

Wednesday, 15 February 2012

not feeling well.......:'(


 what happen to me tonite???im just feel something wrong wif my body n feeling.....am i sick ??! i hve no fever ! no flu ! cough a little....(but losing my voice rite now !)huhu....
hmm....i hate dis feeling ! make me sick ! 
yea ,, i olwes can make  my friends happy and laugh even though that i'm actually have my own problem and pains that really cut me deep in my heart.. :')
:) (fake smile!)

today , i olwes blame , touching , negative thinking wif others......
whats wrong wif me???!!!!!
i just dunno !!! 


#need a shoulder to cry on#

:'(
:'(



hugsss n kisses

Wednesday, 8 February 2012

jiwang ntah pape !!




♥ ANDAI LELAKI TAHU ♥


Andai lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan jatuh cinta,lelaki itu tidak semestinya punya segalanya tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.

Andai lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata, itu bukan bermakna dia lemah, tetapi dia sedang mencari kekuatan untuk terus tabah mencintai lelaki itu.

Andai lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan marah, memang dia tidak mampu mengawal perasaannya tapi percayalah, itu maknanya dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu. Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh. Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang, semakin pula banyak sesuatu yang terjadi.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan cerewet, dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas, tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata dia mahu kamu berubah, itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima kamu seadanya, tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik, bukan untuk dirinya, tetapi untuk masa depan anda.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan kamu, bukan bermakna dia tidak sayang..tetapi dia terlalu sayangkan kamu dan masih menganggap kamu anak kecil yang masih memerlukan sepenuh perhatian. terkadang dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya, kamu akan mengkhianati kepercayaan yang diberi. Naluri keibuannya sangat kuat. Dia hanya mahukan yang terbaik untuk kamu .

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan merajuk, jangan kata dia mengada-ngada. Dia bukannya mahu dipujuk dengan duit atau hadiah, tetapi cukup dengan perhatian yang boleh buat dia rasa dihargai.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’, itu tidak bermaksud dia tidak mencintai kamu tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya, bukan hanya hadir dari kata-kata tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata dia rindu dgn kamu, dia benar-benar maksudkannya.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu, jangan percaya kata-katanya kerana dia hanya mahu menguji kamu. Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya. Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya. Selagi dia denganmu, percayalah, walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata kasar, dia bukan bermaksud utk berkasar, tapi dia mahu melihat sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan sikapnya. Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata, “tolong tinggalkan saya!”, dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya. Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja. Apabila dia kembali tenang, percayalah dia akan mencari anda semula. Itu tandanya dia benar-benar mencintai anda. Perempuan sulit untuk mengawal perasaan. Dia terlalu emosional. Tapi dialah yang paling menyayangi anda dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.

Andai lelaki tahu..
Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu dengan perbezaan yang tersendiri. Tetapi sekiranya mereka saling memahami, mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan . Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali. Di sebalik air matanya, tersimpan seribu satu kekuatan yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya. Biarpun sebenarnya perempuan itu tampak lemah tapi dia punya kekuatan tersendiri yang dapat menggoncang dunia dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya. Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyongkong anda dan membuatkan hidup anda lebih sempurna. Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu yang terbaik untuk anak2 anda.

♥ SEMOGA BERMANFAAT ♥

Hak cipta adalah milik Allah SWT semata. Hak kita sebagai manusia adalah berlumba-lumba menyebarluaskan kata-kata kebaikan kepada seluruh umat manusia.

Sungguh bahagia insan yang telah menemukan cinta sejatinya.. ibarat tasbih & benang pengikatnya.. terajut menjadi satu untaian yang selalu disentuh satu demi satu oleh insan mulia yang bibirnya basah akan cinta kepada tuhanNya


Semoga tulisan sederhana ini bermanfaat bagi Anda. Mohon maaf bila ada kata-kata yang kurang berkenan. Wallahu a’lam bish-shawab


Semoga kita dapat mengambil hikmah dalam setiap kejadian.




 *stolen from someone,,,somewhere !* tetibe jadi jiwang....buuuuuu ~~












 hugsss n kisses

R.I.N.D.U !!

*credit to cik husna sbb blanja mkn pinggan kosong ! he3.....*;p


hey budak kechik ! saya rindu awak tau ! saya nak jumpa awak ! :'(
saya banyak cte nak cite kat awak tau ! betol.....saya slalu tingat kenangan kite dulu2 masa dalam dorm...
saya RINDU !!
awak ,awak.....ingat lg dak kenangan kita dulu2 ?? 
saya slalu ajak awak tido sekali gn saya... 1 katil ! suwit kan3.....;p
malam2 time org sume dah tido kite mula laaa bergosip2 dalam gelap kan.....sampai kul 1 2 pg kn !
saya ingat lagi masa besday saya awak buat kn moist chocolate cake utk saya...
sumpa ! terharu kot awak.....
awak siap buat kan kad yg terbesar penah saya tngok lha !
kat dalam tu ada lirik lagu two is better than one !
tu lagu kita kan3.....rindu nak nyanyi lagu tu samasama gn awak....saya simpan lagi tau !
awak egt malam besday saya , awak cakap "wani sayang kak husna ! " 
oke , saya terharu taw awak ! saya sayang awak jugak !!<3

*he3.....saja gatai nak wat jiwang ! tp suma tu knangan2 manis kita kan wani...km sayang wani sgtsgt !

wani egt x dulu km asyik rapat gn junior2 jaaa....gn snior jrg sgt laa..klu ada roll-call dorm
km mesti senyap jaa...km malas nk marah2 jnior kan2...
*backup laa konon kan*....sbb hampa suma asyik kena marah jaa (tulaa , nakai sgt !)....he3;p
egt x , dulu snior2 len suka pggil km SK (snior ksayangan !)
yelaaa , ni suma sbb suka rapat gn jnior2 laaa ni !
he3....km saja suka kwn gn jnior sbb akan terasa lebih muda gitu !huhu
hmmmm , wani jaa slalu dgq masalah km an....
klu kak wan xdak , wani laaa yg slalu gn km kan2....
kita bnyak kongsi2 rahsia kn...
skg ni km dah xdak kwn brceritaa....wani dh p PLKN ~
wani jaga diri baek2 nah kt plkn tu...jgn dok nakai sgt !
jgn bg org buli taw ! nt balik kita jumpa....km nk taw rslt SPM wani !...
km sayang wani sgtsgt laaa ! wani jgn suka dok teriak sgt nah ! (ckp org ! dri sndri pun sama ja ! lerrrr....)


 *soe sgt2 jrg dapat agkat fon wani,,,,sbb wani suke col time km xtngok fon km.....hmmm....len kali sila col smasa saya ada bole???he3....col laa mlm2 ka..kompem angkat !;p   
oke , stakat ni ja lah ! *wani baca jgn teriak lak taw!* he3.......

do love u,,,,mmmuahhxxx ! ! !


hugsss n kisses

Tuesday, 7 February 2012